hirdetés
2016. május. 25., szerda - Orbán.
hirdetés
MOL LUB 2016 M¡JUS - gyartastrrend.hu 300X250

Közlekedés

Önvezető metrószerelvények futnak majd Szaúd-Arábiában

A Szaúd-Arábia fővárosában megépülő metróhálózat hat vonalából kettőn a Siemens Inspiro típusú vezető nélküli szerelvényei közlekednek majd. Rijád jelenleg a földkerekség legnagyobb méretű metróhálózatát építi.

hirdetés

Az összesen 1,5 milliárd eurós Siemens projekt részeként a vállalat magyarországi transzformátorgyára vontatási, segédüzemi és inverteres transzformátorokat gyárt. A 175 vágánykilométer hosszú hálózatban a járművek akár másfél percenként közlekedhetnek, és óránként 21.000 embert szállíthatnak majd.

Az Inspiro metrószerelvény
Az Inspiro metrószerelvény

A Siemens összesen 74 darab, Inspiro típusú metrószerelvényt szállít le a projekt során. A vonatok sajátossága, hogy teljesen alumíniumból készült karosszériával rendelkeznek, emellett úgy alkották meg őket, hogy 90 km/óra maximális sebességgel haladhatnak a normál nyomtávú pályán. A kettő- és négykocsis szerelvényeket a szélsőséges éghajlati viszonyok figyelembevételével tervezték; minden eddiginél hatékonyabb légkondicionáló rendszert építettek a járművekbe, amelyeknek ezáltal még a legnagyobb forróságban is megfelelő a hűtési teljesítményük. A szerelvény forgózsámolyait, hajtóműveit, a fékeket és az ajtókat speciális elemekkel is felszerelték, hogy megakadályozzák a homok beszivárgását.

„A projekten Bécsben és Szaúd-Arábiában dolgozó siemenses kollégák befejezték az első szerelvény fejlesztésével és elkészítésével kapcsolatos feladatokat; a jármű készen áll a közlekedésre a Rijádban uralkodó szélsőséges éghajlati körülmények között" – mondta el Jochen Eickholt, a Siemens Mobility divíziójának vezetője.  

Az első szerelvényt jelenleg a bécsi RTA (Rail Tec Arsenal) klimatikus szélcsatornájában tesztelik szélsőséges időjárási viszonyokra. A dinamikus vizsgálatok 2016 tavaszán kezdődnek Németországban, a Siemens Wildenrath-i Vasúti Tesztközpontjában.

A járművek gyártásán túl a Siemens felel a vasúti rendszerek integrálásáért is a hálózat 1-es és 2-es vonalán, amelyek hossza összesen 64 vágánykilométer (a teljes rendszer több mint harmada).

A rijádi metróprojektről

A szaúdi főváros beruházásának célja a helyi közlekedési problémák enyhítése, amelyet nagyban befolyásol az a tény, hogy a főváros lakossága 1990 óta megduplázódott, mára meghaladja a hatmillió főt. Erre válaszul épül a hatvonalas és összesen 175 vágánykilométer hosszú rendszer, mellyel Rijád a földkerekség legnagyobb méretű metróhálózatát építi. A rendszer lehetővé teszi, hogy tetemes károsanyag-kibocsátás nélkül, a nap legforgalmasabb időszakában akár másfél percenként közlekedjenek a járművek, amivel óránként 21.000 utast tudnak szállítani.

A Siemens 2013-ban kapott megbízást a Városfejlesztési Főbizottságtól (az ArRiyadh Fejlesztésügyi Hatóságtól) összesen 74 metrószerelvény leszállítására, a villamosítási rendszer, valamint az egyes és kettes vonalon tervezett vezető nélküli működéshez szükséges jelző- és kommunikációs berendezések telepítésére és üzembe helyezésére. Ezzel a vállalat részesedése a projektből összesen körülbelül 1,5 milliárd euró.

(forrás: Siemens/GyártásTrend)
hirdetés
Share on Tumblr
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés