hirdetés
2016. május. 27., péntek - Hella.
hirdetés
MOL LUB 2016 M¡JUS - gyartastrrend.hu 300X250

Messe Düsseldorf

Digitális átalakulás: a vásárfejlesztésben is fő irány

Aki a nemzetközi szakvásárok piacán sikeres akar lenni, annak le kell képeznie a világpiacon szereplő vállalatok technológiai innovációs ütemét és a helyi piacok sajátosságait.

hirdetés

A Messe Düsseldorf vállalatcsoport „hazai pályáján” tavaly harminc rendezvényre került sor, amiből 18 volt saját és 12 partner-, illetve vendégrendezvény. A düsseldorfi rendezvényeken mintegy 25 700 kiállító vállalat és 1,1 millió látogató vett részt, megerősítve a szakvásárok fontosságát a marketing eszköztárában.

A vállalat saját rendezésű düsseldorfi rendezvényein a nemzetközi kiállítók aránya ismét szignifikánsan magas volt, átlagosan 69 százalékra emelkedett. A Németországon kívüli látogatók részaránya átlagosan 26 százalék volt, ami közel megegyezik az előző rendezvényeken mértekkel.

Németországon kívül összesen 91 saját rendezvényt és társrészvételt rendeztek (az előző évi 93-at követően). 2016-ban 97 saját és társrendezvényt terveznek Németországon kívül.

Kiemelt fejlesztések 2016-ban

2016 ismét fontos év lesz a Messe Düsseldorfnak a hazai vásárvárosban rendezett vezető világvásárok további fejlesztésében, illetve újraszervezésében.

A nyomdai és crossmedia-megoldások vezető világvására a május 31. és június 10. között rendezett drupa 2016 után hároméves rendezési gyakoriságra tér át, és ezzel megfelel a digitális fejlődés miatt átalakuló ágazat igényeinek. Itt olyan új alkalmazások, megoldások és innovatív technológiák kerülnek előtérbe, mint a 3D-nyomtatás, a nyomtatott elektronika vagy a funkcionális nyomtatás.

Az október 19. és 29. között rendezett K, a világ elsőszámú műanyag- és gumiipari szakvására még inkább elmélyíti a párbeszédet a kutatás és a gazdasági szereplők között, és ennek keretében a nagyobb számban megjelenő gazdasági szervezetekkel bővül a 2013-ban életre hívott Science Campus. A felsőoktatási intézmények, intézetek és kutatóhelyek bemutatóit egészíti ki az „Erőforrások hatékony felhasználása”, az „Ipar 4.0”, az „Új szerkezeti anyagok” és a „Könnyűszerkezetes gyártás” témakör felkarolása. A „Plastics shape the future“ különbemutató azt szemlélteti, hogy milyen fejlődési irányokat érhetünk tetten már ma is, és hogy milyen elképzeléseket lehet a jövőben megvalósítani.

Alakuló jövő: Messe Düsseldorf 2030

A nemzetközi rendezvénypiac alakulására összpontosítva a vásártársaság 2015-ben kezdte meg a Messe Düsseldorf 2030 koncepció megvalósítását. „Többek között ügyfeleink digitális kiszolgálását akarjuk erőteljesen továbbfejleszteni” – jelentette be Werner M. Dornscheidt, a Messe Düsseldorf GmbH ügyvezetésének elnöke, majd így folytatta: „Aki a nemzetközi szakvásárok piacán sikeres akar lenni, annak le kell képeznie a világpiacon szereplő vállalatok technológiai innovációs ütemét és a helyi piacok sajátosságait”. A vásárigazgató ezen alapulva kiemelt jelentőségűnek tartja, hogy megnyissák a vállalatot a digitális korszak kihívásai és változásai előtt. Ebbe a körbe tartozik kiemelten a digitális átalakulás.

A sikerpálya folytatódhat

A Messe Düsseldorf vállalatcsoport összesített árbevétele a vásárok rendezési gyakoriságának megfelelően kevesebb rendezvényt felvonultató 2015-ös üzleti évben mintegy 300 millió eurót ért el (az előző évi 412 millió eurót követően). 2016-ban ismét jelentős ugrás várható: a drupa és K vezető világvásárok évében a konszolidált árbevétel az előrejelzések szerint mintegy 400 millió euróra tehető. „Nemzetközi vásárkínálatunk stratégiai fejlesztésével ma már az árbevételünk mintegy 30 százalékát Németországon kívül érjük el” - fejtette ki Dornscheidt.

A Messe Düsseldorf GmbH mintegy 26 millió eurónyi adózott eredménnyel számol (az előző évben ez az érték 51,1 millió euró volt). A 22 millió eurós egyszeri pozitív tétel a Veletrhy Brno a.s. értékesítéséből származik. Az egyszeri hatás figyelmen kívül hagyásával az eredmény 4 millió euró. „A következő üzleti évben – a rendezvényekben gazdag 2016-ban – azzal számolunk, hogy az éves eredmény meghaladja az 50 millió eurót” – magyarázta Dornscheidt.

A Veletrhy Brno tulajdonrészének eladása

A kinyilvánított cél Csehországban 2015-ben a brnói leányvállalat, a Veletrhy Brno a.s. tulajdonrészének értékesítése volt. Brno város tanácsa 2015. december 18-án hagyta jóvá a Veletrhy Brno többségi részvénycsomagjának megvásárlását. A Messe Düsseldorf eddig a részvények 61 százalékával rendelkezett, ennek megszerzésével a város a Brnói Vásártársaság részvényeinek összesen 95 százalékával rendelkezik majd, a fennmaradó rész kisebbségi tulajdonosok kezén van. A szerződést december 22-én Brnóban írták alá, a tranzakciót pedig jogilag és pénzügyileg előreláthatólag február végén hajtják végre.

A vételár 8,3 millió euró, ezen felül pedig a Brnói Vásártársaság visszafizeti a Messe Düsseldornak a 13,7 millió eurós kölcsönét. Werner Dornscheidt erről így nyilatkozott: „A tulajdonrész értékesítésének elhatározása a megváltozott piaci helyzetet következetesen tükröző vállalkozói döntés.” A vásártársaság új irányt szab a külpiaci tevékenységének, és még nagyobb szerepet vállal az ázsiai, valamint az észak- és dél-amerikai gazdasági térségben.

(forrás: Messe Düsseldorf/GyártásTrend)
hirdetés
Share on Tumblr
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés