hirdetés

Gotthard-projekt

Energiaellátás a világ leghosszabb vasúti alagútjában

A világ leghosszabb vasúti alagútjának számító Gotthárd-alagút hivatalos megnyitására ez év júniusában kerül majd sor. Az infrastruktúra energiaellátását és a szellőzést biztosító számos innovatív és energiahatékony ABB-technológia az új alagút kritikus elemeit alkotja.

hirdetés

Az ABB a Gottardo 2016 projekt egyik fő partnereként az évszázad építési projektje keretében épült alagút megnyitó ünnepségeit is támogatni fogja. A partnerség jelentőségét kiemelendő január 20-tól kezdve egy, az ABB logóját viselő Lok 2000 típusú mozdony közlekedik a svájci vasúthálózaton. A járműpark ilyen típusú mozdonyaihoz hasonlóan, az ABB logójával díszített mozdony is az ABB hajtásrendszereivel és villamos berendezéseivel van felszerelve.  

 „Az ABB logójával díszített mozdony jelképezi majd azt is, hogy a komponensek szállításával milyen jelentős szerepet játszott az ABB a század projektjének megvalósításában. Az alagútba az ABB-technológiák széles körét telepítettük” – mondta Ulrich Spiesshofer, az ABB vezérigazgatója a mozdony névadó ünnepségén Genfben.     

A nemzetközi politikai és üzleti vezetők részvételével fémjelzett Davosi Világgazdasági Fórumot ez évben január 20-a és január 23-a között rendezték meg. A tanácskozás ideje alatt a Landquart és a sípályáiról híres Davos közötti utasforgalmat az ABB logóját viselő vonatszerelvénnyel bonyolították le (forrás: ABB)
A nemzetközi politikai és üzleti vezetők részvételével fémjelzett Davosi Világgazdasági Fórumot ez évben január 20-a és január 23-a között rendezték meg. A tanácskozás ideje alatt a Landquart és a sípályáiról híres Davos közötti utasforgalmat az ABB logóját viselő vonatszerelvénnyel bonyolították le (forrás: ABB)

Számos ünnepségre is sor kerül 2016-ban: júniusban lesz a Gotthárd-alagút megnyitója, de ünnepséggel emlékeznek meg az ABB 125 éves svájci működésére is. „A jubileumi évünk mottóját – Vasúttal a jövőbe – viselő mozdony azt jelzi, hogy mennyire büszke az ABB a vasúti ágazatban elért sikereire, valamint az SBB-vel folytatott, hosszú múltra visszatekintő partneri kapcsolatára” – mondta Remo Lütolf, az ABB Svájc vezetője.

A Svájci Államvasutak (SBB) már régóta az ABB egyik nagyon fontos ügyfele. A két cég kapcsolata száz évre nyúlik vissza. Az ABB 2014-ben közel 70 millió svájci frank értékű megbízást nyert az SBB-től, amelynek keretében az ABB a legmodernebb nagy teljesítményű átalítókat szállította a SBB járműparkjához. Az ABB logóját viselő SBB mozdony az ABB legújabb fejlesztésű hajtásrendszereivel és villamos berendezéseivel van felszerelve.

Az RE 460 típusú (szélesebb körben elterjedt elnevezése Lok 2000) villamos mozdony ugyancsak kiváló példája az energiahatékony vasúti közlekedésnek. Az SBB közel 20 éve használja már ezt a mozdonytípust, amelynek éves futásteljesítménye eléri a legalább 300 000 kilométert. Jelenleg az ABB végzi az SBB mozdonyparkjának javítási, felújítási munkáit, amelynek köszönhetően növelhető a mozdonyok energiahatékonysága és megbízhatósága, élettartamuk pedig további 20 évvel is meghosszabbítható. Az ABB új vontatási átalakítóinak és az egyéb korszerűsítési intézkedéseknek köszönhetően a járműparkkal évente 27 gigawattóra energiát takarítanak meg. Az járműpark éves energiamegtakarítása több mint 6700 svájci háztartás átlagos energiafogyasztásának felel meg.          

Technológiák széles köre
Az ABB és az SBB között az évszázadon átívelő Gotthárd-alagút építési projekt keretében kiváló partneri viszony alakult ki. Az új alagútban az ABB-technológiák széles köre fogja biztosítani az infrastruktúra és a szellőzés energiaellátását. Az évszázados építési projekt legújabb szakasza több mint 17 éven át épült. Az első vonatszerelvény ez év nyarán fog áthaladni az új alagúton. Az 57 km hosszú Gotthárd-alagút a világ leghosszabb vasúti alagútja, és Európa egyik legfontosabb észak-déli vasúti összeköttetése. Az új alagútnak köszönhetően bővül a rendelkezésre álló vasúti teherszállítási kapacitás, de az utazási idő lerövidítése révén, a létesítmény közelebb hozza Svájc egyes részeit a szomszédos német- és olaszországi településekhez. Az évszázad építkezéséhez szállított ABB-technológiákat infografikánk tekinti át.
(forrás: ABB/GyártásTrend)
Share on Tumblr
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Fileok

hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés