hirdetés

Repülés

Nyáron felszállhat a világ legnagyobb légi járműve

Az Airlander 10 akár száz golyónyommal a testén is hosszú órákig képes még fennmaradni a levegőben.

hirdetés


A 92 méter hosszú Airlander 10 a hibrid közlekedési eszközök non plus ultrájának tekinthető. Bár elsőre csupán egy léghajónak tűnhet, a monstrum a merevszárnyú gépek, a helikopterek és a szuperkönnyű technológia vonásait egyaránt felvonultatja.

Ha esetleg valaki számára az irdatlan jármű méretei nem minősülnének már eleve is tudományos és műszaki csodának, a „molett” repülőgép több tonna rakományt is képes továbbcipelni magával, és egyvégtében akár három hétig is képes fennmaradni a levegőben.

A legérdekesebb az egészben, hogy az Airlander 10 akár fedélzeti legénység nélkül is kiválóan elboldogul.

Mindössze héliumra van szüksége.

Egy jó ideig még a fegyvertűznek is képes ellenállni, miközben szinte zajtalanul siklik tova a fellegek között. Ha ez nem volna elég, az óriási szerkezet a legkisebb mértékben sem járul hozzá a levegőszennyezéshez, és így gyakorlatilag az utazás jövőjét jelentheti.

Airlander 10 (Forrás: Hybrid Air Vehicles)

„Ha száz golyónyomot ejtünk is rajta, négy-öt órát még így is továbbrepülhetünk vele, mielőtt vissza kellene jönnünk – mondta a The Verge-nek adott interjújában Mike Durham, a hibrid légi jármű (HAV) gépüzemvezetője. -- Nagyon károsodástűrő. Akár még egy motort is elveszíthetünk – vagy hármat.” Ez utóbbi esetben, ha leszállásra kényszerülne, az Airlander 10 a négy V8-as dízelmotorjának megmaradt példányával még így is lágyan és elegánsan suhanva helyezné vissza behemót testét a Föld felszínére.

Hihetetlen jellemzői ellenére a gép átszámítva nagyjából 10 milliárd forintos (35 millió dolláros) ára egyeseket „valószínűleg” eltántorít majd a vásárlástól. Fontos továbbá megemlíteni, hogy a léghajószerű tünemény majd csak nyáron fogja megkezdeni a tesztrepüléseit.

„Világszerte számos hadsereg érdeklődik [az Airlander iránt], de nem árulhatjuk el, hogy melyek azok – nyilatkozta a The Verge-nek Chris Daniels, a HAV partnerségi és kommunikációs vezetője. – Feltételezésünk szerint az összes teszt megrendelésekhez vezet majd, ám mivel még nagyon új, nagyon valószínűtlen, hogy bárki is kipróbálás nélkül vásárol majd belőle. Ez itt egy tesztelésre és bemutatásra szolgáló repülő lesz, és amint rendeléseket kapunk, átlépünk majd a termelési fázisba.”

Zamaróczy Ádám
a szerző cikkei

(forrás: Digital Trends)
Share on Tumblr
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
Cikk[183925] galéria
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés