hirdetés

Alternatív hajtás

Megkezdték a felkészülést az idei Pneumobil versenyre

Huszonkét hazai és harminc külföldi csapat indul a IX. nemzetközi Aventics Pneumobil versenyen. Idén már a külföldi járművek lesznek túlsúlyban.

hirdetés

Kilencéves hagyományra tekint vissza a nemzetközi Pneumobil verseny, amelyet idén május 5–7. között rendez meg az Aventics Hungary Kft. Egerben. A sűrített levegővel hajtott járgányok futamának ezúttal is az Érsekkert ad otthont, és a nevezések alapján várhatóan kétszáznál több mérnökhallgató érkezik a helyszínre, ugyanis ezúttal ötvenkét csapat nevezését fogadta el a szervező cég szakmai zsűrije. A korábbi évekkel ellentétben ezúttal már a külföldi egységek dominálnak: harminc jármű projektterve érkezett hét ország (Románia, Csehország, Lengyelország, Észtország, Németország, Litvánia, Lettország) húsz egyeteméről. A hazai felsőoktatási intézményeket huszonkét csapat képviseli.

Az idei verseny során előtérbe került a projektszemlélet, az egyetemistáknak ugyanis ebben a felfogásban kell menedzselniük a felkészülést, illetve a versenyzést. Az előkészületi szakaszban így több munka várt a jelentkezőkre: időtervet, költségvetést, komplett projektleírást kellett tartalmaznia a beadott pályázatoknak, amelyet a verseny második napján, személyesen is prezentálnak majd. A nevezés utáni első rostát a műszaki dokumentációk ellenőrzése jelentette, a tavaszi versenyen csak azok a járművek állhatnak majd rajtvonalhoz, akik ennek során – és majd a helyszíni szemlén is – megfelelnek a zsűri szigorú elvárásainak. A zsűrizést követően április elejéig az összes csapat megkapja a járművek építéséhez szükséges alkatrészcsomagot, így az indulók nekiláthatnak a munkálatoknak. 

A versenyen a csapatok két kategóriában (normál, szenior) és három számban mérhetik össze tudásukat: a hosszútávú futam során az a jármű nyer, amely a legnagyobb távolságot lesz képes egy palacktöltettel megtenni a kijelölt pályán. Az ügyességi futam három menetből áll, a továbbjutás kieséses alapon dől el. A gyorsulási szám után pedig az állhat a dobogó legfelső fokára, aki az adott szakaszt a legrövidebb idő alatt teljesíti. A zsűri a versenyszámok győztesei mellett összesítésben a legjobb pneumobilt díjazza, emellett a legeredetibb konstrukciót és projektelképzelést.

Idén szigorodnak a műszaki feltételek (forrás: Aventics)
Idén szigorodnak a műszaki feltételek (forrás: Aventics)

„Az elmúlt évek során jelentős fejlődés volt tapasztalható a járművek teljesítménye kapcsán – akadt ugyanis olyan csapat, amely 50 kilométer/óránál is nagyobb sebességgel haladt –, így az idei kihívást az jelentette, hogy növeljük a pilóták biztonságát. Ennek tükrében módosítottunk a versenyszabályzaton, így a csapatoknak szigorúbb feltételeket kell betartaniuk a kocsik építése során – mondta el Varga Mihály, a IX. nemzetközi Aventics Pneumobil verseny főszervezője. – „Az új előírások szerint az autó formájú járgányoknál kötelezővé vált a bukókeret, a kvadszerű gépeknél szigorítottuk az öltözéket, a csapatoknak új vészstopkörök beiktatását írtuk elő, emellett kétkörös fékrendszert kell a járgányokba építeni, illetve kiemelt szerepet kapott a kormányművek stabilitása” – tette hozzá.

Varga Mihály azt is elmondta, hogy a gyakorlati programnak az élményen túl munkaerőpiaci szempontból is komoly jelentősége van: a tapasztalatok alapján ugyanis a résztvevő hallgatók nagy százalékát felkarolják az autóipari gyártócégek. Éppen ezért iktatták be a prezentációs napot, ahol a verseny együttműködő partnerei személyes benyomást kaphatnak az indulókról.

(forrás: Aventics/GyártásTrend)
Share on Tumblr
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés