2015. március 05. 17:11
Gyártósorra került az új Vitara
Március 5-én a Magyar Suzuki Zrt. esztergomi gyárában megkezdődött az új Vitara sorozatgyártása.

A Vitara a Suzuki szabadidőautója, amely a márka modelltörténetében új korszak kezdetét jelzi. Több mint négy évig tartó fejlesztésénél felhasználták a korábbi Vitarák nemes hagyományait, de a kocsit teljesen új alapokon, eredeti tulajdonságokkal építették föl. A Vitara elnevezés az életet jelentő szóból származik, és a tulajdonos tevékeny életstílusára utal. A modell fejlesztése a Grab your field (Tiéd a tér) elképzelés jegyében zajlott: a vásárlónak lehetősége van autója személyre szabására, arra, hogy járművét a neki – és életstílusának – leginkább megfelelő társsá tegye.

 A Vitara magában hordozza mindazokat a jellemzőket, amelyek korábban már sikert arattak: ilyen a gazdaságos üzemanyag-felhasználás, amelyet a jármű tömegének csökkentésével értek el, a mechanikai energiaveszteség mérséklése, az aerodinamikai szempontok szerint optimalizált forma és az automatikus motorleállító-motorindító rendszer. Az új Vitara új szolgáltatásokat is kínál, például radaros féktámogató rendszert (RBS) és adaptív sebességtartót (ACC).

A Magyar Suzuki 70 ezer Vitarát tervez előállítani a gyártás első évében; ehhez 74 magyar beszállító szolgáltatásait veszi igénybe. A kocsit nemcsak Európába, hanem számos új piacra is szállítani fogják. Az export célországainak és célterületeinek száma már most is meghaladja a hetvenet, ami a Magyar Suzuki jelentőségének további növekedését jelzi a Suzuki globális stratégiai térképén. A tervek szerint a társaság exportcélországainak száma három éven belül eléri a százat.

Alapítása óta a Magyar Suzuki Zrt. esztergomi üzemében több mint 2,5 millió jármű gördült le a gyártószalagról, ezzel a vállalat jelentősen túlszárnyalta a Suzuki Motor Corporation által eredetileg tervezett évi 50 ezres darabszámot. A Magyar Suzuki 2015-ben körülbelül 165 ezer gépkocsi gyártásával számol.