A beton gyártásának hatalmas karbonlábnyomát szem előtt tartva a lenben rejlő építészeti lehetőségeket vizsgálják az Eindhoveni Műszaki Egyetem munkatársai. A szakemberek kísérletezgetéseinek célja, hogy az előbbi, leginkább környezetszennyezően előállítható építőanyag helyett egy sokkal „zöldebb” alternatívát találjanak.
Legújabb projektjük keretében a mérnökök egy szenzorokkal dugig pakolt gyaloghídon tanulmányozzák a len adottságait. A hollandiai Almere-ben lefektetett, 15 méter hosszú, speciális összetételű építményt a járókelők és a biciklisták egy ideje már igénybe is vehetik.

A becslések szerint egyszerre akár 275 embert is elbír a szerkezet.
A híd pályáját alapvetően strapabíró lenvászonba göngyölt, poliuretánhab-tömbök alkotják. Miután a mérnökök az építőkockákból a fedélzet végső struktúráját kirakták, az egész panelt egyben ismét egy vastag lenlepelbe burkolták. Ezt követően már csak egy speciális biogyantával át kellett itatni a borítást, amely megszáradva egy nap alatt megszilárdította az elemet.

A híd korlátját robotok szőtték, szintén lenrostokból, és a szerkezete azért ilyen tekervényes, hogy a lenben lappangó esztétikai és technológiai potenciált szemléltetni lehessen vele.

Mint már említettük, az átjárót a helyi lakosság már birtokba is vette, és a szakemberek a csaknem 100 integrált szenzoron keresztül immár fáradhatatlanul figyelik, hogy a konstrukció milyen kitartóan képes szembeszegülni a mindennapok megpróbáltatásainak.
(Forrás: New Atlas)